FANDOM

Każda grupa użytkowników ma dostęp do innych uprawnień. Każdy może czytać, większość edytować strony. Grupą społeczności danego projektu o najszerszych prawach są administratorzy oraz biurokraci.

UprawnieniaEdytuj

Pełna lista uprawnień znajduje się tutaj.

Obowiązki Administracji Edytuj

Członkowie administracji mają przypisane określone role, które wyznaczają zakres ich obowiązków.

  • Strażnik wiki — założyciel oraz osoby, które wyznaczył do pomocy. Nadzoruje pracę wszystkich członków administracji oraz obserwuje całą wiki. Do niego należy podejmowanie najważniejszych decyzji, takich jak zmiany w regulaminie, mianowanie nowych członków administracji lub odbieranie im uprawnień.
  • Edytor — zajmuje się rozbudowywaniem artykułów oraz pilnowaniem ich dobrego stanu. Wszyscy członkowie administracji mogą się tym zajmować, jednak członkowie z tą rolą mają kłaść na to szczególny nacisk.
  • Aktualizujący — osoba odpowiedzialna za aktualizacje na wiki, przede wszystkim na stronie głównej.
  • Rollback — sprawdza edycje dokonywane przez użytkowników i wycofuje złe edycje.
  • Policjant — pilnuje, by użytkownicy dobrze się zachowywali. Główna osoba do banowania użytkowników łamiących regulamin.
  • Moderator dyskusji — sprawdza treść komentarzy, a także pilnuje forum i Dyskusji. Wszelkie nieodpowiednie treści w tym obrębie można zgłaszać właśnie jemu.
  • Strażnik obrazów — zajmuje się obrazami. Dba o ich dobrą jakość, usuwa nieużywane pliki oraz dodaje odpowiednie nazwy, licencje i kategorie. Udziela użytkownikom wszystkich informacji na temat obrazów. Pilnuje galerii na wiki.
  • Strażnik raportów — pilnuje porządku w raportach konserwacyjnych. Usuwa zbędne linki, dodaje je do stron. Usuwa zbędne przekierowania i te zerwane. Usuwa nieużywane szablony, a także pilnuje kategorii.
  • Strażnik fanonu — odpowiedzialny za całość fanonu na wiki. Stoi na straży regulaminu fanonu: odpowiada za dobrą treść opowiadań i odpowiednią ich kategoryzację, pilnuje wpisów o postaciach fanowskich. Sprawdza także regularnie stronę z listą opowiadań oraz uzupełnia listę polecanych opowiadań. Wszystkie pytania o fanon kierujemy do niego.
  • Strażnik zakładek — tworzy nowe zakładki oraz udziela pomocy związanej z zakładkami i wieżą.
  • Strażnik wyglądu — zajmuje się pilnowaniem ładnego wyglądu wiki, pod tym względem ma władzę nad technikami.
  • Organizatorzy konkursów — pilnują właściwego przebiegu konkursów, takich jak konkurs na fan-art czy na fanowską postać.
  • Technik — osoba zajmująca się na wiki sprawami technicznymi. Do jej obowiązków należy pilnowanie i ulepszanie CSSu i Javascriptu na wiki, modyfikowanie i tworzenie nowych szablonów. Dba o poprawne funkcjonowanie strony. Do niego można zgłaszać wszelkie pytania o CSS.
  • założyciel serwera Discord — podejmuje wszystkie najważniejsze decyzje na serwerze Chat ML Wiki na Discordzie. Ma także wszystkie prawa i obowiązki administratora Discorda.
  • administrator Discorda — pilnuje porządku na wikiowym serwerze. Może banować i wyrzucać członków.
  • moderator Discorda — pomaga administratorom w pilnowaniu porządku na Discordzie.

Gdy któryś z członków administracji nie spełnia dłuższy czas wyznaczonych mu obowiązków, zostaje pozbawiony uprawnień (patrz: regulamin sekcja 6 (administracja) podpunkt 7).

Nasza AdministracjaEdytuj

Nick Stanowisko Pełnione funkcje Kontakt
Rudy Kotek Założycielka
  • Strażnik wiki

pl.miraculousladybug@gmail.com

MyLadyFox Biurokratka i administratorka
  • Strażnik fanonu
  • Edytor oraz Rollback
  • Organizator konkursów
  • Strażnik wiki
Pani chaousu Administratorka
  • Moderator dyskusji
  • Policjant
  • Strażnik zakładek
Dark Miraculer Administrator
  • Technik
  • Strażnik wyglądu
Tysia123 Administratorka
  • Strażnik obrazów
3patryk3 Moderator czatu
Moderator treści
  • Edytor
  • Rollback
  • Aktualizujący
Dżemożerca11 Moderatorka treści
  • Strażnik raportów
  • Strażnik obrazów
  • Technik
  • Strażnik zakładek

Administracja Discorda:Edytuj

Dawna administracja Wiki:Edytuj

  • Lisica01 — administratorka (5.04.2016 — 30.04.2016)
  • Vikyi — moderatorka treści (27.06.2016 — 17.07.2016), moderatorka treści i chatu (17.07.2016 — 22.10.2016)
  • FluttershyPets — administratorka (18.01.2016 — 23.04.2016; 29.04.2016 — 4.05.2016; 27.10.2016 — 6.11.2016), biurokratka (5.05.2016 — 16.10.2016)
  • SoVerySophie — moderatorka chatu (8.03.2016 — 3.04.2016), moderatorka chatu i treści (3.04.2016 — 5.10.2016; 27.10.2016 — 21.03.2017), moderatorka chatu, treści i dyskusji (5.10.2016 — 27.10.2016)
  • Asiula Frozen — moderatorka czatu (28.08.2016 — 27.10.2016; 31.10.2016 — 28.08.2017), moderatorka chatu i treści (27.10.2016 — 31.10.2016)
  • Zwariowana kotka — moderatorka treści (29.06.2016 — 17.07.2016), moderatorka treści i chatu (17.07.2016 — 2.04.2017), administratorka (2.04.2017 — 2.10.2017)

Jak zostać administratorem? Edytuj

Abyś mógł zostać administratorem, biurokrata projektu Dżemożerca11 Wiki musi przyznać ci odpowiednie prawa. Wnioski o nadanie uprawnień składa się tutaj.

Jeżeli wszyscy biurokraci projektu są nieaktywni, możesz zgłosić się do staffów, bądź, jeżeli projekt podpada pod adopcję, tutaj.

Gdy zostaniesz administratorem, powinieneś przeczytać poradnik administratora.